PeMeRGiAN.....

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah bersyukur kpd Allah masih sudi memberi nikmat kepada kita semua antaranya nikmat ukhuwah antara kita...sedar tak sedar begitu cepat masa berlalu terasa semalam baru kita bersua duduk dipertemukn dan mula berkenalan dgn ahli-ahli batch 11

Namun takdir Allah itu paling berkuasa, sahabat kita SYARIFUDDIN akan melanjutkan pelajarannya di YAMAN demi meneruskan perjuangan menggapai cita-cita masing..Takdir Allah itu maha berkuasa menyatukan dan memisahkn kita...Semoga pemergianmu bermanfaat buat diri dan ummah...emoga terus sukses ye Syeikh Syarifuddin..

TARIKH : 2/10/2010
MASA : 7 malam
HARI : Sabtu
TEMPAT : Universiti Iman,Yaman
DARI : KLIA

p/s:tuan punya diri tak beri kebenaran letak gambar..hee


0 comments |
PERASAAN 
رمضان ونحن


0 comments |
PERASAAN 
Renung2kan~
Adik cuma nak tanya ibu, kenapa begini jadinya? cinta Februari.....
Bu, adik Cuma ingin bertanya…

Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya...
... See more
Ibu ingat 14 feb tak
Malam tu ibu ada janji temu
Ibu jumpa jejaka tu
Ibu kata dia cintakan ibu

Benarkah bu?

Dia puji dan puja ibu
Dia rayu dan belai ibu
Katanya cintanya hanya untuk ibu

Benarkah bu?

Ibu terkhayal dengan bujukannya
Ibu terbuai dalam bicaranya
Ibu terlena oleh bisikannya
Benarkah bu?

Ibu tak kisah dia peluk ibu
Ibu izin dia sentuh jasad ibu
Ibu puas dapat buktikan setia ibu
Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu
Tapi benarkah bu?
Masa berlalu,
Hari ini lepas 9 bulan...
Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil
Hari ini buah cinta kalian telah terzahir
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir...
tapi benarkah bu?

Kenapa dia tidak sama menyambut kami?
Kemana dia telah pergi tidak azankan kami?
Mengapa ibu pun benci kami?
Sedangkan inilah semaian tanda cinta kalian?

Mengapa ibu?

Tak terasakah sakit dan perit
tak berbakikah kasih dan sayang dan
Tidak lagi kah ibu berTuhan?

Benarkah ibu?
Benarkah begitu?

adik cuma nak tanya je bu.....

Renung renung kanlah !!!

-Bila seronok, aku cari....pasanganku
-Bila sedih, aku cari....Mak
-Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
-Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
-Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
-Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
-Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
-Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
-Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
-Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
-Selalu.. aku ingat pasanganku
-Selalu.... Mak ingat kat aku
-Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
-Entah bila... aku nak talipon Mak
-Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
-Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
-Renungkan:
-"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
-bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
-Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

-Berderai air mata jika kita mendengarnya........

-Tapi kalau Mak sudah tiada..........
-MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

-Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
-berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
-berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
-berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
-berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
-berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

-Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......


Akhir kata SAYANGILAH IBUBAPA KITA,TANPA MEREKA KITA TIADA DIMUKA DUNIA INI......DAN TANPA MEREKA,SIAPA LA KITA.
wassalam.
0 comments |
PERASAAN 
PeRMaTa YaNG BeRsiNaR KeMBaLi.....

wakil ikhlas 09 di um,nilam puri

Ku biarkan kalam berbicara..
Ku biarkan pena merungkai kata-kata..
Ku biarkan minda mentafsir segalanya..
Ku biarkan hidayah menerangi hati yang buta...

Dalam kehidupan yang memenatkan
Dalam kehidupan yang merungsingkan
Dalam kehidupan yang penuh tohmahan
Dalam kehidupan yang penuh dengan ujian

Tidak lekang manusia itu berbicara
Mulut mereka berbicara manis
penuh dengan janji yang tidak pasti kebenarannya
fitnah melata

Hidup ini terasa gelap sebentar
terasa dunia ini kepunyaanku
Aku lah Tuhan aku lah Raja di dunia ini

Namun
hari demi hari berlalu begitu sahaja
seakan-akan tiada makna
terasa jiwa ini gersang

Ku rasa puas dengan kehidupan sebegini
namun adakah ini yang dikatakan kepuasan
terasa diri memrlukan sesuatu
yang dapat mengisi kekosongan jiwaku

Apakah itu????
Ku buntu....
terpukul diri ini
untuk segera mencari pesoalan ini


majmuah(kelas) 2 dari 8(ikhwah 10 orang)
semuanya 22 orang(akhawat 12 orang)

Wahai sahabat
Inilah yang dikatakan iman
terasa kehidupan ini berubah
terasa kehidupan ini makin bemakna

Inilah dia yang ku cari selama ini
IMAN....

dengannya
terasa kehidupan ini menyeronokkan
kerna hidup yang dilalui semuanya ibadah
tidak ku sangka seindah ini Islam
mengajar erti hidup sebagai hambaNya

Semuanya dilakukan
untuk tujuan yang satu
untuk tujuan yang sama
iaitu REDHA ILLAHI...
0 comments |
PERASAAN 
Din Beramboi meninggal dunia
KUALA LUMPUR 2 April - Pelawak popular dan penyampai radio Era, Mior Ahmad Fuad Mior Badri meninggal dunia di Hospital Selayang, lewat malam tadi.

Allahyarham yang dikenali sebagai Din Beramboi menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi (ICU) pukul 12.30 malam.

Menurut adik Allahyarham, Rozana Mior Badri, semua ahli keluarga berada di sisi Allahyarham kecuali ayahnya yang tidak dapat hadir.

Katanya, Allahyarham meninggal dunia akibat demam denggi berdarah yang menyebabkan beberapa organ badannya gagal berfungsi.

‘‘Jenazah abang saya akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Taman Ehsan, Kepong di sini sebelum solat Jumaat,’’ katanya ketika ditemui di hospital itu, malam ini. - Utusan


ALFATIHAH.SEMOGA ROH BELIAU DICUCURI RAHMAT.

0 comments |
PERASAAN 
We Will NoT WaLK aLoNe...
Teman
kehadiranmu cukup bermakna
kehadiranmu tepat pada masanya
kehadiranmu memberkas jiwaku

Kau titipkan cahaya
tika ku dalam kegelapan
Kau sinarkan harapan
tika ku hampir putus asa

Tika ini
baru ku sedar
akan nikmatnya bersahabat
kau anugerahkan paling Agung
dari Tuhan untukku
Kau hanya satu dalam seribu
di manakah kan ku cari teman setia sepertimu

Teman
ku masih ingat saat penting itu
tika diriku hampir tenggelam dalam lembah kehinaan
tika ku lihat tiada harapan untukku bertaubat
tika ku lihat hidayah Tuhan tertutup rapat untukku

Kaulah insan pertama
menghulurkan tangan
memanggilku untuk kembali pada Tuhan
Namun ku tetap berkeras
jemu dan putus asa tiada dalam kamus hidupmu
Kau tetap berusaha untuk itu
tidak ubah seperti badai menarik pepasir di lautan

Ku bersyukur ya Tuhan
kerana mengurniakan teman sepertimu
andai kau saat tiada itu
andai kau tidak bersungguh waktu itu
ku tidak dapat bayangkan
apa yang terjadi pada diriku

Pasti saat ini sudah tenggelam
dalam lembah kemaksiatan
dalam lembah kehinaan
Pastiku sudah hanyut
dengan dunia yang fana
Pastiku sudah alpa
dengan permainan dunia

Teman
kaulah sahabat sejatiku
baru saat ini ku memahami
erti persahabatan
erti persaudaraan
mungkin inilah yang dikatakan
mungkin inilah yang ditafsirkan
...UKHUWWAH FILLAH...
0 comments |
PERASAAN 
Esok BIRTHDAY Syafiq!!! woooh!! 11 mac... khamis
Assalamualaikum...

Selamat Hari Lahir yang ke 18 kepada sodiqi Syafiq....semoga dipanjangkan umur, dimewahkan rezeki...dan diberikan barakah yang melimpah ruah dalam kehidupan...Insya Allah...

Amin...
1 comments |
PERASAAN 
  • BERBUIH LER...


    ShoutMix chat widget

    اﻟﺴﺎﻋﺔ

    VISITOR

    free counter

    أتباع